O prolínání práce v IT a osobního života

neděle 9. ledna 2011

Upgrade MBP 13" na 8GB RAM, 500GB HDD

Svůj MacBookPro5,5 používám již cca 13 měsíců prakticky denně. Je to můj hlavní pracovní nástroj. Jsem s ním víceméně spokojený, je to bezpochyby nejlepší notebook, který jsem kdy vlastnil. Nicméně kapacita jeho storage mi přestala stačit. Také jsem v poslední době na můj vkus často trávil čas sledováním "kolečka štěstí" indikujícím práci na pozadí.


Výběr komponentů

Při výběru nového disku a pamětí jsem se snažil co nejvíce přiblížit originálním komponentům. Proto jsem si vybral disk ze stejné produktové řady, lišící se od originálního pouze kapacitou. Pro výběr paměťových modulů jsem využil nástroj http://www.pameti.cz/. Výsledkem mého snažení jsou následující komponenty:

1x Seagate 2,5" Momentus 5400.6 500GB, SATA II, NCQ, 8MB cache, 5400ot, PMR, G-Force protection, ST9500325ASG, cena 1199 Kč
2x Kingston KTA-MB1066/4G, cena 2480 Kč

Upgrade

Samotná výměna obou komponent je triviální. Po odstranění spodního krycího plechu, již k pohodlnému přístupu k disku a pamětím nic nebrání. Zvládne to každý, kdo v ruce udrží šroubovák a rozezná disk a paměťový modul. Jediným problémem je vhodné nářadí, já použil sadu hodinářských šroubováků.

Obnova dat

Po zapnutí MacBooku je třeba nabootovat z originálního DVD a obnovit data z Time Machine. Já místo originální Time Capsule pro zálohování používám linuxový intranetový server. Díky tomu jsem narazil na problém s detekcí síťového disku obsahující zálohy. Nicméně tento problém se dá velmi elegantně obejít. Stačí si předem spustit shell a připojit vzdálený disk ručně, pak jej již Time Machine vidí a může použít pro obovu dat.

mkdir /Volumes/TimeMachine
mount -t afp afp://user:password@afpserver.local/ShareName /Volumes/TimeMachine

Po obnově dat funguje vše jako dřív.



Závěr

Nyní mám dost místa pro svá data. Kolečko štěstí vidím jen výjimečně. Jsem spokojený. Zkrácení doby provozu z vestavěného akumulátoru jsem nezaznamenal. Jedinou záhadou, kterou neumím vysvětlit je využití více než 4GB RAM při použití 32bitového kernelu. Pokud tomu někdo rozumíte, tak mě prosím poučte. Děkuji.

Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.