O prolínání práce v IT a osobního života

úterý 2. července 2013

Google Reader je mrtev, ať žije Feedly.com


Google Reader po 8 letech provozu skončil. Každý kdo jej používal jako RSS čtečku respektive pro synchronizaci přečtených článků napříč zařízeními, se s tím musí nějak vypořádat. Já jsem to udělal dnes.

Konec Google Reader


Výběr náhrady

Základní otázkou je výběr vhodné náhrady. Já osobně jsem hledal průnik mezi nabídkou na http://www.replacereader.com a podporou v aplikaci Reeder, kterou používám na iPhone a iPadu. Proto jsem si pro další pokusy vybral službu Feedly.com.

Žebříček možných náhrad je na www.replacereader.com

Feedly.com

Přihlášení probíhá možná trošku provokativně pomocí Google účtu. Po přihlášení je rovnou možné přidávat jednotlivé feedy, třídit, organizovat a především číst. Aplikace je přehledná, ale ovládání poněkud nelogické a reakce nejsou úplně nejsvižnější. Chápu, že po smrti Google Reader možná prožívá svých 15 minut slávy a servery jedou naplno. Nepřišel jsem na způsob, jak naimportovat odběry uložené z Google Reader. Obětoval jsem tedy 1/2 hodiny a přidal je ručně. Vše funguje jak má.

Feedly.com

Desktop

Má oblíbená aplikace Reeder pro OS X zatím Feedly.com nepodporuje. Očekávám, že se to však brzy změní. Na blogu autora  proběhla informace, že vývoj bude pokračovat, ale první jsou na řadě iOS verze pro iPhone a iPad. Na desktopu je možné používat WWW prohlížeč, ale já se přesto těším na nový Reeder. Důvodem je kromě komfortního čtení především snadné sdílení respektive export do všech myslitelných služeb a sociálních sítí, jako jsou například: Readability, Instapaper, Evernote, Twitter, Facebook, Email a Message.

iOS

Reeder pro iPhone již Feedly.com podporuje. Po zadání loginu a hesla pro Google se rovnou provede synchronizace. Snadné a rychlé. Žádný rozdíl oproti předchozímu použití s Google Reader.

Reeder na iPhone

Bude mi Google Reader scházet?

Ač jsem se toho velmi obával, tak zatím nikoliv. V iOS aplikaci Reeder, kterou používám pro čtení svých RSS feedů nejčastěji, není vidět vůbec žádný rozdíl. Všechno je jako za dob, kdy RSS čtečkám kraloval Google Reader.

Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.