O prolínání práce v IT a osobního života

středa 2. dubna 2014

Fitbit - ohlédnutí za dvouletým používáním

Fitbit byl na začátku mého koketování s fitness. Věděl jsem, že musím vstát od stolu a začít s nějakým pohybem, ale chtělo to motivaci a zábavu. Přítel google mi našel Fitbit Ultra, kamarád Robert zajistil dovoz do ČR a já se začal hýbat.



Co je Fitbit

Jedná o gadget, který měřící kroky (a další veličiny) a nahrává je do webové služby. Hlavní myšlenou je přiblížit se dennímu limitu 10 000 kroků, což údajně znamená dostatečný pohyb pro naše zdraví.

Proč jej používat

Člověk je od přírody tvor lenivý. Pokud chcete začít s pohybem, můžete zvolit tradiční přístup vyžadující silnou vůli a disciplínu. Fitbit nabízí zábavnější alternativu, spočívající v překonávání rekordu a soutěžení s přáteli. Ono to zní jako blbost, ale funguje to. Já například vzpomínám na své začátky, kdy jsem v honbě za statistikou chodil po schodech místo abych se vozil výtahem a začal občas chodit pěšky do práce. A to je ono. To je ten první krok, jak se dostat do pohybu. Do pohybu, kterému časem začnete říkat sport :).

Jak měřit

Já jsem začínal s Fitbit Ultra. Jedná se od gadget, který vypadá jako spona, která se připne na oblečení. V dnešní době jej nahradili nové produkty, nejpoužívanějším je náramek Fibit Flex. Další možností je použít pohybový procesor M7 v iPhone 5S a mobilní aplikaci Fitbit. Posledně zmíněnou variantu používám dodnes.



Výsledky

Absolutní čísla nejsou důležitá. Je však třeba, aby z nich byl zřejmý progres. Já mám například naměřeno přes 3,2 miliónu kroků, sem lehčí o cca 6 kg, BMI mám v zeleném poli a cítím se mnohem lépe.

Závěr

Dvouleté používání Fitbitu mi přineslo změnu životního stylu. Ano myslím to vážně, životní styl dle Fitbitu je o hledání fyzicky nejnáročnějších cest, s cílem kompenzovat skutečnost, že dnes již stačí pro vlastní obživu jen nehybně sedět za počítačem.

Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.