O prolínání práce v IT a osobního života

pátek 22. července 2011

První den se Lvem


Overview_callout_osx
Po celodenní práci v novém Mac OS X 10.7 Lion mám první poznatky z jeho používání. Tady jsou:

1. Obrácený scrolling mi na první pohled přišel jako totální úlet. Pak mi však došlo, že se jedná o nápravu historického omylu. Má to svou logiku. Viz jak funguje scrolling u iPhone či iPadu. I přes to, že konfigurace nabízí možnost původního chování, já si raději zvyknu na to současné.
2. Pro návrat z hibernace je nutné stisknout klávesu. Dříve stačilo dotknout se myši či touchpadu. Je to sice drobnost, ale nachytal jsem se na to za celý den snad 20x.
3. Nefunguje 802.1X konfigurace. V příslušném konfiguračním okně chybí možnost přidávat respektive editovat 802.1X parametry. Dle dostupných informací se jedná o známou chybu. Nicméně já se kvůli ní nedokážu připojit k firemní WiFi.
4. Nový layout programu Mail mi přijde pro práci s více poštovními účty nepoužitelný. Změnou konfigurace je možný návrat k původnímu layoutu.
5. V kontextovém menu programu Mail přibyla možnost Archivovat. Snadné a praktické. Rychle jsem si na to zvykl a přesunul všechnu přečtenou poštu do nově vzniklé složky Archiv.
6. Nativní podpora naší mateřštiny jistě přiblíží Mac OS X širší skupině uživatelů. Mě však paradoxně vyděsila. Díky tomu, že všechna tlačítka a menu vypadají po změně jazyka poněkud nezvykle, jsem je musel před kliknutím číst, což mě zdržovalo v práci. Síla zvyku.
7. Změnil se formát záloh u Time Machine. Díky tomu, že nepoužívám standardní Time Capsule, ale vlastní řešení na Linuxu, tak mi přestalo fungovat zálohování. Ještě jsem se nezabýval podrobnostmi.
8. Nový iCal mě potěšil. Díky změně layoutu je více místa pro jednotlivé dny. Diář je tak dle mého názoru výrazně přehlednější.
Subjektivně se mi Lion líbí, práce v něm mě baví. Nemůžu se však ubránit pocitu, že jej některé novinky vzdalují od efektivního využívání ve firemním prostředí.








Share:

8 komentářů:

  1. 1/ S novym Lionem neprislo nove 64bitove EFI, jak jsem ocekaval. Takze ackoliv mam 64bitove Macy, tak na kazdem jede jen 32bitovy kernel a moznost 64bitovych aplikaci ... jak zhulene ... jak appli {EFI 1.1}
    2/ Aplikace se chovaji podivne ..
    3/ Nastavovani Mission Control ... s tim si chce fakt pohrat, aby to davalo smysl, ale jde to
    4/ Nefunguje mi 1Passwords na HTTP login... whaaa
    5/ Mail stale nema sifrovanu GnuPG ... a plugin take neni
    6/ XCode neni na instalacnim DVD {ani soucasti downloadu}, takze MacPorts je k prdu, developed account a hodiny stahovani
    7/ Ja chci svou rossetu :-/// Muzu se jit leda bodnout
    8/ Java neni soucasti instalace ? WTF ?
    9/ Adobe Flash jeste neni ... teda pro sebevrahy bez HW akcelerace
    10/Mno jsem zvedavej na instalaci sveho Adobe CS3 packu ... to se asi navztekam

    Mno, je to hezke ... zatim ... chtelo to jen s migraci tak 2 mesice jeste pockat ... az v Lionu bude neco i fungovat.
    f.

    OdpovědětVymazat
  2. Ten 1password funguje. Jen se musí nainstalovat plugin so safari. Když jsem si poprvé pustil 1password, tak mi jeho instalaci nabídlo automaticky.

    OdpovědětVymazat
  3. Ten 1Password nefunguje... priznavaji to i vyvojari toho pluginu ... ze to neumi, ale delaji na tom. viz : http://help.agilebits.com/1Password3/http_auth.html

    Nejede Dia ... nemuzu kreslit ... chjo ... budu muset kompilovat. Jestli vydaji po Lionovi jen 64bitovy system, se svym EFI se muzu jit klouzat ... aneb jak SW locknout moznost vyuziti 64bitoveho kernelu ala Apple.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě plugin 1password pro safari funguje. Klinu na tlačítko v záhlaví safari, objeví se okno s výběrem účtu a pak proběhne přihlášení. Oproti SL se to liší jen v grafice toho okna...

    OdpovědětVymazat
  5. Ten 1Pass mne naštval už i na SL s upgradem na nové safari - prostě nezobrazuje kontextové menu - klikat někam do záhlaví mne fakt nebaví :) to mohu přejít na Chrome, ze kterého jsem odešel i kvůli 1Pass

    Xcode JE zadarmo v appstore.

    K čemu užíváš rossetu?

    Rozhodně toho Apple uřízl dost, ještě že to není majoritní platforma - to by BFU řvaly :) - my ovce a poloovce to přežijeme :)

    OdpovědětVymazat
  6. 1Pass fakt nefunguje s HTTP login v kombinaci Safari 5.1 - jestli to Petrovi funguje, je absolutni kouzelnik a master guru, protoze to nefunguje ani vyvojarum 1Pass.

    XCode je zadarmo v appstore, ma chybu v instalaci, che ukoncit iTunes helper, ale odkazuje primo na iTunes,

    Rosseta - ovladace HP ke scanneru, podpurne programy, hry

    Jinak Flash zere 78% CPu :-D At zije vypnuta HW akcelerace :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Jak jsem již psal 1password funguje. Jediné na co mě upozornil Michal Kočer, nechodí kontextové menu, ale tlačítko v záhlaví Safari 5.1 funguje normálně. Mám asi 200 zákaznických hesel, bez 1password bych byl v práci zbytečnej... :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jak jste vyřešil to nastavení 802.1X? Taky s tím mám problém... :/ Díky...

    OdpovědětVymazat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.