O prolínání práce v IT a osobního života

středa 9. dubna 2008

XML aplikace v Cisco telefonu



Již pár dní mám v kanceláři telefon Cisco 7962. Zatím tu ležel ladem, protože jeho zprovoznění bránila chybející dodávka Cisco CallManager Epress.

Díky tomu, že jsem velmi netrpělivý člověk a také díky tomu, že mě už nebavilo telefonovat nekvalitním Grandstreamem, když mi na stole leželo Cisco, jsem se pustil do jeho zprovoznění proti Asterisku. Původně jsem předpokládal, že nainstaluji SIP firmware a připojím se přímo na Asterisk providera.
Vytvořil jsem si tedy ručně konfigurační XML soubor a vystavil jej na lokální TFTP server. Nakonfiguroval IP adresu a odkaz na TFTP server na DHCP serveru a jal se bootovat. Komentářům, že Cisco podporuje SIP pro třetí strany jen u modelů 7940 a 7960 jsem nevěnoval přílišnou pozornost. Po neúspěšném laborování jsem detekoval problém v SIP komunikaci zjevně způsobený NATem. Pak mi přítel google pomohl najít zmínku o tom, že je to skutečně tak. Via NAT chodí modely 79x0. Modely 79x1 a 79x5 bohužel nikoliv (alespoň u nové verze firmware).
Poté co jsem si vyzkoušel slepou uličku se SIP proxy (opět problém s překládáním za NATem) jsem si zprovoznil lokální Asterisk a propojil ho trunkem s Asteriskem providera. Telefonování funguje v obou směrech bez problémů a především s mnohem vyšší kvalitou než u původního Grandstreamu.



Ihned po prvním hovoru jsem se začal zabývat myšlenkami na využítí poměrně velikého LCD displaye. Považuji za hřích mít na stole trvale běžící přístoj a využívat jej pouze k příležitostnému telefonování. Telefon si o další využití přímo říká, obsahuje totiž jednoduchý XML browser a je tedy možné napsat libovolnou WWW aplikaci a její XML výstup zobrazovat na LCD telefonu. Zatím jsem zkoušel jen experimentovat s telefonními seznamy a monitoringem intranetového serveru. Do budoucna však počítám s propojením na CRM/ERP a na stručný výpis stavu z Nagiosu.

Použité zdroje:
Share:

1 komentář:

  1. Nějaký další vývoj kolem XML v SIP konfiguraci CISCA?

    OdpovědětVymazat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.