O prolínání práce v IT a osobního života

pondělí 10. května 2010

Přibalte si kočku do tašky

Vozíte s sebou instalační médium Snow Leoparda? Já již ano. Následující článek popisuje mou praktickou zkušenost k čemu je dobré, mít instalační médium stále po ruce.

Minulý týden jsem si všiml, že během zálohování se Time Machine zasekne. Po několika pokusech ručního vyvolání zálohování jsem zjistil, že se problém opakuje stále na stejném místě. Pojal jsem podezření, že je něco špatně s mým diskem. Spustil jsem tedy Disk Utility a funkci Verify Disk.
Po chvíli testování jsem se dozvěděl, že mám poškozený filesystém a že jej mám opravit. To je sice dobrá rada, ale namountovaný filesystém moc opravovat nejde. A zde právě přichází ke slovu instalační médium.

Jak opravit filesystém

Oprava filesystému je triviální. Zasuňte instalační DVD do mechaniky a restartujte systém. Během bootu podržte stisknutou klávesu C, dokud se neobjeví logo nakousnutého jablka. Jakmile se spustí instalační program, tak nepokračujte v instalaci, ale z menu vyberte Disk Utility a funkci Repair Disk.

Udělejte si kopii

Nechci riskovat ztrátu nebo poškození instalačního média. Proto s sebou vozím jeho kopii. Pro její vytvoření potřebujete jedno DVD+R DL médium. Postup je následující:
  • zasuňte originální instalační DVD do mechaniky
  • spusťte Disk Utility
  • v levém sloupci vyberte ikonu Vašeho instalačního DVD
  • v menu vyberte File/New/Disk Image from disk... (poslední volba)
  • zobrazí se okno pro uložení, v něm vyberte destinaci Desktop, Image Format DVD/CD master a Encryption None a klikněte na tlačítko Save
  • po přečtení vloženého DVD máte na desktopu jeho binární kopii - image
  • vložte do mechaniky čisté médium
  • použijte funkci Burn v Disk Utility, vyberte uloženou image a klikněte na tlačítko Burn
Závěrem bych Vám rád popřál, abyste výše uvedený postup opravy filesystému nikdy nepotřebovali. Nicméně štestí přeje připraveným...
Share:

1 komentář:

  1. Další možností je zkusit boot do Safe Mode, pro detaily viz http://support.apple.com/kb/HT1564

    OdpovědětVymazat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.