O prolínání práce v IT a osobního života

čtvrtek 13. května 2010

Steam: První dojmy

Včera vyšel Steam klient pro Mac OS X. Tento článek shrnuje mé zkušenosti po prvních 13 úrovních logické hry Portal.

Účet na herním portálu Steam vlastním od roku 2008 a občas si zahraju Counter-Strike nebo Half-Life 2. Dle mého názoru není lepší relaxace, než si vybít pracovní stres postřílením několika virtuálních padouchů. Až do včerejšího dne byl Steam přístupný pouze pro uživatele PC, takže bylo vypuštění Mac klienta dlouho očekávanou událostí.

Steam klient

Instalace probíhá ve dvou fázích. Na webu je k dispozici instalační sobour dmg o velikosti 2,8 MB. Po jeho spuštění proběhne instalace obvyklým způsobem do složky Applications. Po prvním spuštění nainstalovaného klienta proběhne druhá fáze, při které se stáhne další soubor o velikosti cca 33 MB. Následně budete vyzvání k zadání přihlašovacích údajů pro Váš účet respektive k vytvoření účtu nového.

Stažení hry

Stahoval jsem hru Portal, která má necelé 4 GB. Z počátku jsem několikrát obdržel informaci o přetížení serverů, což bylo vzhledem ke včerejší premiéře pochopitelné. Rychlost stahování velmi kolísala a hlavně se neustále pozvolna snižovala (což nebylo způsobeno naší linkou). Když jsem se dostal na dvouciferná čísla, tak jsem zkusil Steam klienta restartovat. To pomohlo, viz následující obrázek z našeho firewallu:


Portal

Logická hra Portal mě zaujala, odehrál jsem prvních 13 úrovní. Kdybych nemusel na noční servis k zákazníkovi, tak bych u toho ještě jistě vydržel. Uspokojil mě grafický výkon, hra si vystačí s NVIDIA GeForce 9400M, kterou má integrovaný můj MBP 13".

Celkové dojmy

Steam klient má jistě co vylepšovat. Zaznamenal jsem dva pády při prohlížení Steam Store. Během hraní vše chodilo OK. Dále jsem si všiml, že klient v průběhu stahování nové hry ukazuje občas nesmyslná čísla, především rychost stahování.
I přes některé drobné nedostatky jsem spokojen. Padl další mýtus o Mac platformě, nyní si můžeme po práci i zahrát :).
Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.