O prolínání práce v IT a osobního života

středa 29. září 2010

Snow Leopard vs. 64bit kernel

Během konfrontace s linuxovými kolegy mi přišlo líto, že na svém MacBooku běhám "jen" i386 kernel. Začal jsem se tedy zajímat, proč Snow Leopard defaultně nebootuje x86_64 verzi kernelu?

Našel jsem následující článek s kouzelným názvem:
Čo ešte stále neviete o Mac OS X Snow Leopard: Architektúra a technológia detailne
Vycházel jsem z předpokladu, že já žádné exotické ovladače nepoužívám a nemusím se ničeho bát. Editoval jsem si tedy soubor /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.Boot.plist do následující podoby:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple Computer//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
        <key>Kernel</key>
        <string>mach_kernel</string>
        <key>Kernel Flags</key>
        <string>x86_64</string>
</dict>
</plist>

A restartoval. Vše fungoval OK. Byl jsem šťastný, že jako uživatel Apple nejsem před svými linuxovými kolegy méněcenný.
Následující týden jsem řešil problém u zákazníka. V největším stresu a duševním vypětí jsem si připojil MacBook pomocí USB redukce na sériovou konzoli Cisca a nic... Chyběl ovladač, chybělo sériové rozhraní, MacBook mi byl v ten moment na dvě věci.
Takže jako poslušná ovce mám zpět 32bit kernel. Cekám až bude 64bit v defaultní konfiguraci, což snad donutí zareagovat tvůrce jednotlivých ovladačů...

Share:

1 komentář:

  1. podobna zkusenost s iMac i7, jen jsem potreboval poslat fax - s pouzitim modemu primo od Apple. fax is just so last century :)

    OdpovědětVymazat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.