O prolínání práce v IT a osobního života

úterý 6. dubna 2010

Co pro mě znamená přechod na Apple?

Čtvrt roku je za námi a je tedy vhodný čas pro nějaké hodnocení. První čtvrtletí 2010 přineslo v mé práci hodně nového a to především ze dvou důvodů. Prvním z nich je přechod na Apple a druhým implementace GTD.






Apple

Můj první osobní kontakt s Apple proběhl tak, že jsem si na doporučení kolegů (díky Filipe a Marku) nainstaloval na své domácí PC Hackintosh. Díky tomu jsem si mohl postupně vyzkoušel všechny své pracovní postupy a zjistil, že mě platforma Apple v ničem neomezuje.
Před koncem roku 2009 jsem si pořídil MacBook Pro a z iPhoneDevCampu si přivezl iPhone (díky Roberte). Jen doplním, že jsem si k Vánocům nadělil iPod Nano.
Když se nyní ohlédnu za posledními třemi měsíci, tak se moje pocity dají shrnout následovně:

  • Práce je pro mě zábavnější. Nevím jak to slovy popsat, ale prostě mě najednou všechno více baví. Prostředí Mac OS X je příjemné a přehledné. Na ovládání jsem si zvykl během jednoho víkendu.
  • Pracuji efektivněji. Popravdě MBP je první HW, na kterém jsem si zvykl důsledně používat suspend to RAM. Práci zahajuji otevřením víka displaye a ukončuji jeho zaklapnutím, nic více, nic méně. Díky okamžitému náběhu využívám i relativně krátké chvilky na práci.
  • Výrazně se mi zvýšila mobilita, především díky kapacitě akumulátoru v MBP.
  • Další nárůst efektivity je interakce MacBooku s iPhone. Především diář, poznámky, kontakty - vše je tam kde to člověk hledá a veškeré údaje jsou aktuální.
Není vše jen pozitivní, ale pozitiva převládají. Přechodem na Apple jsem získal pocit, že nyní mi můj HW opravdu slouží a už nesloužím já jemu a to je to hlavní poselství, které bych chtěl tímto článkem předat.

GTD

Shodou okolností jsem se před koncem loňského roku začal zajímat o GTD. Důvodem byla čím dál větší roztříštěnost mých pracovních úkolů a s tím nevyhnutelně spojená nízká efektivita práce.  Nejdříve jsem si přečetl knihu Mít vše hotovo a zjistil, že postupy GTD již vlastně částečně uplatňuji. Zaměřil jsem se tedy na jejich důsledné dodržování. Nejdříve jsem používal webovou aplikaci Toodledo, ale s přechodem na Apple jsem ji během ledna vyměnil za Things (pro Mac i iPhone).
Nyní jsem ve stádiu, že mám všechny své úkoly zadokumentované a i když se stane, že mě čas dohoní a přestávám stíhat, tak přesně vím co jsem komu slíbil a v jakém termínu a můžu tyto situace poměrně efektivně řešit. Implemetace GTD do všedního života je běh na dlouhou trať, ale první zkušenosti naznačují, že je to správná cesta k naplnění mých (nejen pracovních) cílů.
Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.