O prolínání práce v IT a osobního života

pátek 16. dubna 2010

iPad: první kontakt

Včera na Prague Foursquare Day jsem dostal první možnost si krátce vyzkoušet iPad. Tento předražený fotorámeček (jak jej vtipně nazval Michal Krsek) mě osobně velmi zajímá, protože posouvá používání iPhone na domácí WiFi do úplně nových dimenzí a dle mého názoru zakládá novou kategorii spotřební elektroniky.

Proč chci iPad

iPad je obecně přijímán velmi kontroverzně a na všech možných diskusních fórech je příčinou vášnivých diskusí. Dělí uživatele na dva tábory, které si vzájemně neuznávají své zásadní argumenty. Já k němu mám také své výhrady, ale nechci zabředávat do zbytečných hádek o technických parametrech tohoto zařízení. Za klíčové totiž považuji to, k čemu budu jako uživatel iPad využívat a zda mi k tomu bude dobře sloužit.
V minulosti jsem používal celou řadu smartphonů, ale až po přechodu na iPhone se mé návyky zásadně změnily. Důvodem byla nejen má přirozená lenost, ale především to, že využívání iPhone je přes všechny své nedostatky příjemné a hlavně rychlé. Takže nyní jsem ve stavu, že po probuzení si ještě v posteli projdu emaily, twitter, fb, kouknu na RSS co se děje a následně se podívám na aktuální vývoj počasí a dle toho se obléknu. Večer před spaním se situace částečně opakuje, ale navíc si přečtu nějakou knihu via Stanza.
Někteří z Vás si můžou myslet, že jsem totální magor kterému IT přerůstají přes hlavu. Možná máte pravdu, ale je to můj život, který mi vyhovuje. A jak do toho zapadá iPad už netřeba dál rozvádět...

První dojmy

Těch několik minut co jsem si mohl iPad osahat mi přineslo tři základní poznatky:
  • hmm, je o něco málo menší, než jsem očekával
  • hmm, je o něco málo těžší, než jsem očekával
  • k***a, takovou rychlost jsem opravdu nečekal

    Kdy se dočkám?

    Přiznávám, že jsem již zvažoval možnost individuálního dovozu. Nakonec jsem se tak rozhodl neučinit, dokud se nevyjasní některé záležitosti, které mi buď vadí nebo nejsou v tuto chvíli známé. Pro ilustraci uvádím některé z nich:
    • absence uživatelských účtů (nepůjčit iPad členům rodiny vyvolá problémy, nechat aby se mi vrtali v poště a GTD smrdí krchovem a koupit každému členu rodiny jeho vlastní iPad si nemůžu dovolit)
    • jak je to se specifikací WiFi (podpora ETSI nebo je 13. kanál tabu?)
    • podpora zadávání českých znaků (psát emaily důležitému obchodnímu partnerovi místy jen cesky je už dnes v některých kruzích nepřijatelné)
    Závěrem bych chtěl upřímně poděkovat ješitnosti Petra Máry, který si na Prague Foursquare Day přišel se svým iPadem zamachrovat ;)))).
    Share:

    2 komentáře:

    1. Absence ceskeho obsahu, ne kazdy chce cist v eng a dratovat tam slozite PDFka a jine. Az bude cesky store s knihama, pak to ma pro me smysl, zatim zustavam u velke tezke knihovny s tunou papiru :-D
      f.

      OdpovědětVymazat
    2. Hmm, na tom něco je, ale například zmíněná Stanza tento problém řeší... Uvidíme kdy a zda vůbec se naše zemička objeví na mapě Apple...

      OdpovědětVymazat

    Předem děkuji za Váš komentář.
    Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.