O prolínání práce v IT a osobního života

úterý 11. června 2013

Novinky představené na WWDC 2013 Keynote


Včera jsem dlouho ponocoval a díval se na záznam WWDC 2013 Keynote. Když jsem usedal k AppleTV, převažovala skepse. Po Jobsově smrti se nemůžu zbavit dojmu, že lépe již bylo a nyní se nacházíme na sestupné straně pomyslné křivky.


OS X Mavericks


Tato část Keynote se mi líbila nejvíce. OS X je mým základním pracovním nástrojem a proto je z mého pohledu nejdůležitější. Konečně se Apple projevil, jak ho známe z minulých let. Přemýšlel, vylepšoval. Jsou to takové drobnosti, které však v součtu zpříjemňují a zefektivňují práci. Nejvíce jsem zvědavý na Calendar, Tagy, komprimaci paměti a úsporu energie.

iOS 7


Z nového iOS již tak nadšený nejsem. Grafické rozhraní mi přijde úplně cizí. Hlavní změny vnímám jako zlepšení ovladatelnosti a zkrácení cesty ke požadované funkci tzn. opět jsme u efektivity. Avšak ty barvy a zpracování ikon se mi nelíbí. Uvidím, zda se to bude v čase měnit. U žen mne nový účes také nejdříve rozčiluje, než si zvyknu a dospěji k názoru, že je slušivější :).

Mac Pro


Design nového Mac Pro vypadá velmi nezvykle až futuristicky. Hned včera jsem na sociálních sítích zaznamenal reakci typu 'WTF? Vypadá to jako popelník!'. Já se mu nesměji. Líbí se mi. Hned jak jsem uviděl ten tvar, tak mi bylo jasné, že se jedná o revoluční způsob chlazení. Vertikální airflow s centrálním větrákem, proč to někdo neudělal již dříve? Inu pro to, že nyní již nejsou největším komponentem 3,5 palcové krabice HDD, nýbrž jednotlivé čipy a tyto malé komponenty se dají snáze nacpat do kulatého pouzdra. Což znamená, že s uživatelskými výměnami komponent je konec. Na jednu stranu mne to (jako technika) mrzí, ale na stranu druhou, ve svém voze si také nic neměním, netuním a přesto spokojeně jezdím.

AirPort Extreme & AirPort Time Capsule


Tyto dva nové produkty mají společného jmenovatele: podporu 801.11ac. Vždycky jsem si myslel, že pro běžnou práci (rozuměj email, web a ssh) stačí libovolné WiFi. Avšak v momentě, kdy si systém dělá na pozadí zálohy na síťový disk, tak vše nepříjemně dlouho trvá. Takže rychlé WiFi pro každého!

Celkový dojem


Avizovanými novinkami jsem byl příjemně překvapen. Moc se těším na OS X 10.9. Naproti iOS 7 ve mě zatím žádné nadstandardní emoce nevzbuzuje. Celý dojem však kalí jedna zásadní dosud nezodpovězená otázka: 'Kde je nové Apple Aperture???'
Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Předem děkuji za Váš komentář.
Prosím o Váš podpis, anonymní komentáře nemají žádnou váhu a nikdo je nebere vážně. Děkuji.